I en tid när allt mer digitaliseras dyker kundportaler i olika former upp på fler och fler ställen. De blir också mer funktionella. Ofta är en kundportal en webbaserad lösning där kunder kan logga in för att få tillgång till information och kunna utföra en del uppgifter som kundservice annars behöver hjälpa till med.
En kundunik och modern kundportal till ett fast pris
Inför projektet gör vi en specifikation och informationsdesign tillsammans. Vi tar fram alla menyval och sidor som ska visas och tar fram källdata för dessa sidor som rapporter och strukturerad data. Resultatet blir ett komplett projektförslag som är redo att utvecklas.
Själva kundportalen kan se väldigt olika ut beroende på vilka behov som finns för företagets kunder och användare. Det kan vara allt från att hantera fakturor, spåra beställningar, beräkna priser, boka resurser och följa upp projekt. Med ett digitalt verktyg ges möjligheter och fördelar som blir krångligare om det i stället skulle hanteras manuellt via telefon och mail. På så sätt frigörs även resurser så att medarbetarna kan fokusera på andra arbetsuppgifter och minska onödig administration.
När väl kundportalprojektet är genomfört är det fritt fram att göra anpassningar eller tillägg. Lösningen blir er och kan vidareutvecklas precis som ni önskar. Den resan hjälper vi gärna till med.
Läs mer om 3bits Blueprint Kundportal och hör av dig om du också vill komma igång snabbt med din kundportal för självservice.