Exjobb på 3bits med möjlighet till anställning

3bits grundades 2008, vi är över 30 personer som brinner för e-handel och utvecklar tillsammans med våra kunder avancerade webb- och e-handelslösningar – allt från webb till logistik. Vi har fått förtroendet att leverera olika lösningar under många år till flera av våra framgångsrika kunder som Lindex, Tingstad, Ineko och Ragn-Sells. Men nu till det viktiga, vem är du?

Vem är du?

Vi vet hur viktigt det är med passion och att brinna för det man gör. Delar du vårt intresse för teknik och vill jobba med avancerade webb- och e-handelslösningar kan du vara den som vi behöver för att fortsätta växa. Vi är intresserade av vem du är och vad du kan bidra med på 3bits? Vi är ett drivet tillväxtföretag som nu ger dig möjligheten att växa tillsammans med oss.

Vi erbjuder Exjobb med möjlighet till anställning

Vi letar nu efter exjobbare med möjlighet till anställning efter examen. Har du något projekt får du gärna berätta mer om det. Vi har ett spännande projekt inom e-handel och AI som vi skulle vilja ha hjälp att genomföra som vi tror är en del av hur vi kommer handla i framtiden. Vill du vara med på den resan och sedan forsätta den som anställd på 3bits som systemutvecklare så ska du skicka in din ansökan till jobb@3bits.se.

Chattbot för e-handlare

Det senaste året har användandet av meddelandetjänster som Facebook Messenger, Whatsapp, Slack, Kik, Skype, Telegram ökat exponentiellt. Faktum är att Internetanvändarna nu spenderar mer tid i olika meddelandetjänster än de gör i t ex sociala medier.

För en e-handlare är det naturligtvis viktigt att finnas där kunderna finns. Meddelandetjänsterna skiljer sig dock ganska radikalt från övriga kanaler genom att användarna förväntar sig en tvåvägskommunikation och möjligheten att få personlig rådgivning i olika frågor. En nyhet under 2016 var att i princip samtliga av de stora meddelandetjänsterna öppnade upp för chattbottar i sina nätverk. Detta ger e-handlare en unik möjlighet att ständigt finnas på plats och inte bara nå ut med sina erbjudanden utan också att lära känna sina kunder bättre. Företag som H&M och Sephora har varit tidigt ute med att lansera botar som undersöker vad kunderna gillar och utifrån det tar fram individuella produktrekommendationer.

På 3bits jobbar vi med flera intressanta företag, där vi i samband med tidigare examensarbeten tagit fram AI-baserade metoder för produktrekommendationer och klassificering av kunder utifrån köp- och klickhistorik, samt metoder för klassificering och sökning av produkter utifrån visuella likheter. Vi är nu intresserade av att hitta en eller flera exjobbare som vill vidareutveckla dessa metoder och implementera dessa i en chattbot som drar nytta av kundernas feedback och ger dem mervärde i form av mer relevanta produktrekommendationer.